Thursday, May 6, 2010

One Day in Sea World

Sehari berada di Sea World bagaikan tidak terasa, masa yang ada dimanfaatkan sepenuh mengunjungi tempat-tempat yang menarik yang ada disini.

Sesungguhnya, pengalaman tidak dapat ditukar ganti dengan wang ringgit. Kita mestilah menempuhinya.

Jauh perjalanan luas pemandangan, lama hidup banyak pengalaman. Bertolak dari rumah lebih kurang pukul 8.00 am dari Roma Street menaiki train menuju ke Gold Coast. Perjalan yang mengambil masa lebih kurang satu jam dimanfaat dengan memerhati keindahan alam semulajadi bumi kanggaroo ini disamping bermesra dengan isteri. Setelah tiba di Healenvalle, khidmat bas diperlukan untuk ke Sea Wolrd, disini perjalan menaikin bas mengambil masa lebih kurang 40 minit. Kota Gold Coast sangat indah ditambah dengan cuaca yang cerah, langit biru serta awan yang yang putih.

Dipendekkan cerita, Sea Wolrd merupakan satu tempat yang sesuai untuk dilawati bagi sesiapa yang berhajat untuk melancong di Gold Coast terutamanya bersama-sama keluarga tercinta. Keindahan pemandangan sekililing ditambah dengan pertunjukan haiwan lautan seperti ikan lumba-lumba, sea lion, shark, dan byk lagi membawa kenangan yang sgt manis.


Jom bagi ikan pari makan


Aksi ikan lumba-lumba

No comments:

Post a Comment